چند راه بسیار ساده برای محافظت از ویندوز 7


کاربران کامپیوتر معمولاً این احتمال را که ممکن است روزی قربانی انواع ویروس‌ها و جاسوس افزار‌ها شوند را دور از ذهن می‌بینند اما زمانی که این اتفاق افتاد، با سختی‌های بسیاری مواجه می‌شوند که با اقدامات پیشگیرانه‌ی ساده، قابل اجتناب هستند.

ستفاده از آنتی ویروس‌های قوی و مطمئن مانند آواست، نورتون و کسپر اسکای می‌تواند به امنیت سیستم شما کمک بسیاری کند اما نباید تنظیمات داخلی امنیتی ویندوز را نادیده گرفت. ویژگی‌های امنیتی زیر می‌توانند شما را از شر ویروس‌ها و نرم‌افزار‌های جاسوسی مصون نگه دارند:

- Action Center

این مرکز تمامی اطلاعات مربوط به تنظیمات امنیتی سیستم را در خود نگهداری می‌کند. نقش اصلی این مرکز، چک کردن مداوم ابزار امنیتی مانند فایروال، پشتیبانی و بازیابی سیستم است. در صورتی که هر کدام از این ویژگی‌ها و یا تنظیمات آنان دچار مشکل باشند، این مرکز به شما اطلاع می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که فایروال و آپدیت اتوماتیک سیستم فعال هستند. می‌توانید از طریق زیر به این تنظیمات دست یابید:

Control Panelà System & Securityà Action Center

Windows Defender

نرم‌افزار ضد جاسوسی ویندوز است که به محض روشن شدن کامپیوتر شروع به فعالیت می‌کند و از ۲ طریق با ویروس‌ها مقابله می‌کند:

۱٫زمانی که جاسوس افزار‌ها سعی می‌کنند در سیستم نصب شوند و یا سعی در تغییر تنظیمات ویندوز دارند، این ویژگی اعلام خطر می‌کند.

۲٫می‌توانید از این ویژگی برای بررسی سیستم و حذف خطر‌های احتمالی بصورت اتوماتیک بهره بگیرید.

- User Account Control

این ویژگی طوری تنظیم شده است که برای انجام تغییرات و نصب هرگونه نرم‌افزار از کاربر کسب اجازه می‌کند و در صورت تائید کاربر به این اعمال ادامه می‌دهد. شما می‌توانید این امکان را در حالت‌هایی مابین “هرگز نپرس” تا “همیشه بپرس” تنظیم کنید. از این طریق می‌توانید حساب‌های کاربری و محدوده‌ی اختیارات آنان را کنترل کنید.

- Windows Update

میتوانید این امکان را بشکلی تنظیم کنید که در صورت موجود بودن آپدیت، سیستم شما بطور خودکار بروز رسانی شود. با این کار، امنیت سیستم خود را بشکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد